Projekt címe:

Részvételi filmezés – média eszközök – digitális identitás

Projekt leírása:

Médiaszegénységben élő, tanodai keretek között dolgozó gyerekekkel tartottunk játékos, fikciós filmes gyakorlatokat.

A riport jellegű, önreflektív film és fotó készítés, a helyi, személyes történetek, a gyerekekre nézve érvényes állítások és közös gondolkodás a program célja. Mindezt kiegészítve más civil szervezetek, tevékenységek megismerésével. A célcsoport a gyerekeken túl, a tanodák szakemberei, tanárai, mentorai voltak.

A műhelymunkákat közösen valósítottuk meg a Bagázs Egyesülettel, a pécsi Számá Dă Noj!  – Vigyázz Reánk! Egyesület keretében működő Kászá dăsztyisză – Nyitott Ház, Gilvánfa tanodával, a Pátka bárányai tanodával és a salgótarjáni Pressley Ridge Alapítvánnyal.

A közös budapesti, háromnapos műhelyfoglalkozás (DocuArt) az élménypedagógiai elemekről és a tanodák gyerekeinek ismerkedéséről szólt. Vendég program volt a Menedék Egyesület bemutatkozó és minta foglalkozása, valamint a Romani Design megismerése.

A salgótarjáni műhelymunkában (Pressley Ridge tanoda) a gyerekek és a mentorok ötletéből kiindulva határoztuk meg a témát: adománygyűjtő és népszerűsítő kisfilmet készítettünk a tanoda leendő tanösvényének támogatásához. A bagi konténerház bemutatásánál (Bagázs Egyesület) és versre írt zenés klip forgatásán (Pátka bárányai tanoda) a zene, a szöveges alap és a képi-tartalmi világ is a közös munkára, a tanodai gyerekek érdeklődési területére és hozott élményeire épült.

Ki tanulni nem akar

Hány ilyen gyerek lehet az országban, aki szívesen alkotna, de soha nem kerül helyzetbe? – Ezt gyerekekkel közösen forgattuk, a zenéjét is együtt raktuk össze. Egy zsákfaluban élnek a Velencei tó közelében, és a Pátka Bárányai tanodába járnak. Először vonakodtak, de amikor kiderült, hogy zenélni is lehet, akkor fordult a kocka. Sokan életükben először fogtak kamerát, énekeltek mikrofonba, vágtak videót. Minket is meglepett az eredmény.

Közzétette: Zöld Pók – 2017. augusztus 20., vasárnap

A fél éves programban az interjúkészítés, riportkészítés mellett, a fotózás gyakorlata találkozott a játékos és önreflektív, a résztvevő gyerekek és felnőttek felismeréseire, már meglévő tapasztalataira épülő foglalkozásokkal, közösségépítő szándékkal.

Itt látható a híd

A kilenc éves Kristóf és a barátai nem úgy mutatják be a falujukat, mint ahogy felnőttek beszélnek a hátrányos helyzetű Gilvánfáról. Ezt a videót azok a gyerekek tervezték, forgatták és vágták, akik a helybéli Kászá Dăsztyisză tanodába járnak. A zpok csak abban segített, hogy meg tudják valósítani, amit elképzeltek.

Közzétette: Zöld Pók – 2017. szeptember 4., hétfő

Készült a Nyílt Társadalom Alapítványok támogatásával. / Supported by a grant from the Open Society Foundations.

Vélemény, hozzászólás?