Szolgáltatásaink

Service design workshop

Az igazán jó megoldásokat tapasztalataink szerint csak a megbízóinkkal együtt tudjuk megtaláni, közös munkával. Ennek terepét adják az általunk szervezett workshopok.

Mit csinálunk?

Egy-egy probléma feltárásához, megértéséhez és a megoldások megtalálásához szervezetre szabott workshopokat tartunk. Facilitátoraink vezetésével a szervezet tagjai együtt gondolnak végig problémákat. Az alkalmazott módszereket bemutatjuk, amelyek így elsajátíthatók és tovább vihetők lesznek a szervezetben.

Eredmények

  • A megismert problémákra egyedi megoldásrendszer hozunk.
  • Márka üzenet meghatározás
  • Célcsoport definiálás

Videógyártás

Úgy véljük, hogy a meggyőzéshez az információkon, és az érveken túl élményekre is szükség van.  Ahhoz, hogy hatást érjünk el, élményeket kell okoznunk a befogadónak, ami átformálja őt. Ezért abban hiszünk, hogy a média a leghétköznapibb feladatokban is élhet a dramaturgiai hatás eszközeivel.

Mit csinálunk?

Ügyfeleinkkel való közös munkában kettős megközelítést alkalmazunk. Igyekszünk alaposan megismerni az ő nézőpontját, vagyis “belülről” látni a témát, de közben megőrizzük a kívülálló szemszögét is. A forgatási tervek készítésekor ez a kettős megközelítés kap kulcsszerepet. Így tudjuk megtervezni, hogy mit, milyen sorrendben, és hogyan kell a videóban megmutatni ahhoz, hogy tömör, közösségi médiára optimalizált videókat hozunk létre, amelyek röviden, de hatásosan mutatnak meg komplex jelenségeket.

Sokféle műfajban dolgozunk, például:

  • folyamatokat, módszertant, projektet bemutató videók
  • szolgáltatások promóciója
  • szervezeti image videó
  • adománygyűjtő kampányfilm
  • bevonódást célzó kampány
  • rendezvény videó
  • 1 perces, informatív videó, animált feliratokkal
  • oktatófilm, jó gyakorlatokat népszerűsítő videó
  • dokumentumfilm
  • infotainment média tartalom, magazin riport
  • kiállítást, művészeti projektet feldolgozó videó
  • zenei videoklip
  • prezentációk, előadások dokumentációja


Eredmények

A ZPOK az elmúlt 10 évben több mint harminc civil szervezettel dolgozott együtt társadalmi célú kampányvideókon, itthon és külföldön, mint például Greenpeace Magyarország, Tempus Közalapítvány, Magyar Kerékpáros Klub, Pressley Ridge Magyarország Alapítvány, Unruhe Stiftung [Ausztria], Utcáról Lakásba Egyesület, Van Esély Alapítvány.

3 éven ét követtük, és dokumentumfilmben dolgoztuk fel a lakhatási szegénységgel foglalkozó A Város Mindenkié csoport munkáját, amit a öt európai ország televíziói mutattak be, például az ARTE televízió Németországban és Franciaországban.

Kampányoldalt és videósorozatot készítettünk a Világbank megrendelésére kelet-európai országok roma kisebbségeinek a helyzetéről

Részvételi fotó- és filmkészítés

A gyerekfoglalkozásokra épülő programunkban a gyerekek saját világa, környezete és azokhoz kapcsolódó élményeik, problémáik jelentik a kiindulópontot. A meglévő filmkészítői és fotós ismereteik mellett a közösségi médiaszokásaikra építve dolgozunk együtt médiaszegénységben élő gyerekekkel. A riport jellegű, önreflektív film és fotó készítés lehetőséget ad arra, hogy olyan öntörvényű és érvényes állításokat, érzéseket fogalmazzunk meg a gyerekekkel közösen, amik tőlük erednek, amiket magukénak érezhetnek.

Mit csinálunk?

A film és a fotó kifejezőeszközeivel hozunk létre olyan mozgóképi

alkotásokat, amik helyi, személyes történeteket, a gyerekekre nézve

érvényes állításokat tesznek átélhetőbbé.

Eredmények

Öt éve dolgozunk együtt oktatási programokban, kampányokban és képzésekben olyan szervezetekkel, mint a szegedi Motiváció Egyesület, az Igazgyöngy Alapítvány, a Pressley Ridge Magyarország Alapítvány, a Bagázs Egyesület, a pécsi Számá Dă Noj!  – Vigyázz Reánk! Egyesület. Programjainkat többek között a Tempus Közalapítvány, a Norvég Civil Támogatási Alap, a Nyílt Társadalom Alapítványok támogatták.

Video- és kampány design

Valljuk, hogy ügyfél fókuszú szemlélet nem csak a profitorientált szervezetek sajátja kell, hogy legyen. A nonprofit szervezetek szolgáltatásait is erősíteni kell annak érdekében, hogy erős aktivista bázis és elkötelezett adományozói közösség épülhessen fel.

A folyamatosan változó tartalomfogyasztási szokások, és a rendkívül megnövekedett médiazaj nagy kihívást állít a tartalom előállítóknak, kampány tervezőknek. Már a kiemelkedően izgalmas társadalmi, környezetei ügyek mentén is nehezen lehet mozgósítani, aktivizálni. Service design alapú kommunikáció tervezéssel a célközönség igényeit, témához való viszonyát, médiafogyasztási preferenciáit vesszük alapul, mérjük fel, és ez alapján építjük fel a kampány struktúrát, amely ügyfeleink üzeneteit közvetíti. A kampányainkban erős szerepet kapnak a vizuális, videós tartalmak és a digitális marketing eszközrendszere.

Mit csinálunk?

A design folyamat során felmérjük a célközönséget és personákat alkotunk: feltárjuk a personák igényeit, elvárásait, problémáit és szervezettel való kapcsolatát. A megismert találkozási pontokon, a feltárt igények alapján készítünk personára szabott kampánytervet. Igény szerint a kampányok implementálását, mérését és értékelését is elvégezzük.

Az ügyfelekkel való együttműködésünk egyik speciális módja az, amikor maga az ügyfél is részt vesz a videó szerkesztésében, ugyanakkor arra is ügyelünk, hogy az anyag formailag megfeleljen a szükséges elvárásoknak.

Eredmények

A Közös Alapon, közösségi alapítvány ernyőszervezet csapatának segítettünk nagy adományozói kampány és szolgáltatási rendszer kivitelezésében, illetve aktivista kampány kitalálásában és a marketing stratégia implementálásában.

Az ügyfél aktív bevonásával készült el a SEEDS programot bemutató videósorozatunk, a programot az Erste Bank, az IFUA Nonprofit Partners és a Simpact jegyezte.