Projekt címe:

Civil kampány service design alapokon

Projekt leírása:

Megvizsgáltuk a célközönséget, mielőtt megterveztük a kampányt – egy közösségi kezdeményezés számára.

Megbízónk, a Gyökerek és Szárnyak Alapítvány egy olyan közösségszervezési modellt indít el Magyarországon, amire a világ számos országában van példa, de nálunk eddig nem volt. Az úgynevezett “közösségi alapítványok” modellje felvirágoztatja a helyi civil életet, sok embert tesz aktív állampolgárrá, és teljesen független minden intézménytől és az államtól.

A felkérés arra szólt, hogy tervezzünk olyan kampányt, amelynek hatására az ország egész területéről jelentkeznek önkéntesek ennek az új modellnek a megtanulására, és a saját városukban hozzákezdenek a közösségi alapítvány szervezéséhez.

Az is a célja volt a megbízónknak, hogy a kampány érjen el portenciális adományozókat, akik rendszeresen támogatják a közösségi alapítványok hazai meghonosítását.

A munka során feltérképeztük, milyen tulajdonságok alapján tudjuk jellemezni azokat az embereket, akiket akár aktivistaként, akár támogatóként érdekelhet ez a kezdeményezés. A design thinking által javasolt módon személyiségeket, perszónákat határoztunk meg, és megpróbáltuk végigkövetni az útjukat a kezdeményezéssel való találkozás stádiumain.

Ezután olyan emberekkel készítettünk interjúkat, akik a perszónáink tulajdonságainak megfelelnek. Majd ennek alapján tettünk javaslatokat a kampány tervezésére. Az első videókampány már elkészült, aminek hatására nem várt módon hatalmas számban jelentkeztek önkéntesek a programra.